mandag 26. oktober 2009

Hermeneutikk

2 KK og 3 KK har i to uker jobbet med et prosjekt som handlet om hermeneutikk. Vi fikk et bilde vi skulle tolke, og dette er konklusjonen til min gruppe:

Til slutt landet avgjørelsen på at damen på bildet er en fange fordi hun har gjort noe galt. Vi står fast på at hun er en morder eller seriemorder på grunn av ansiktsuttrykk og nummerskiltet. Vi mener ikke at dette er Belle Gunnes, men at de kan ha store likheter utseendemessig.

Jeg syns gruppearbeidet gikk veldig bra. Det var veldig mye å gjøre, men vi kom oss i gjennom det. Den eneste ulempen ved gruppearbeidet var at hun fra KK2 var syk da vi skulle fremføre, så Charlotte og jeg måtte dermed ta fremføringen på sparket. Men jeg følte det gikk sånn nogenlunde bra, og jeg håper Caroline snart blir frisk igjen :) Etter dette prosjektet har jeg lært mer om tolkning, og at alle har ulike tolkninger. Vi tolker hele tiden, uansett om vi vil eller ikke, forskjellen nå er at jeg har lært teorien bak det å tolke. Jeg vil si at gruppa var veldig enige i hva bildet illustrerte. Vi hadde noen like tanker, men små detaljer var vi uenige om. Likevel fungerte gruppearbeidet bra, vi skrev og tolket sammen hele tiden. Jeg følte vi kom i mål med fortolkningsprosessen.

1 kommentar:

Sigrid sa...

Så bra at du er fornøyd med gruppearbeidet! Det høres ut som om du har lært mye av dette, det synes jeg innsikten om at vi tolker hele tida, bevisst eller ubevisst, tyder på.